De wiskundedocenten hebben zich vol enthousiasme op de Khan Academy gestort. Ze hebben de tijd genomen zich te oriënteren op de website, veel filmpjes bekeken en zelf oefeningen gemaakt. En vervolgens Khan ingepast in hun lessen. Zo’n eerste start vergt een flinke tijdsinvestering, maar levert volgens de docenten ook wat op: goed begrip van de leerstof, mooie resultaten, afwisselende lessen en plezier bij de leerlingen. En dit zeggen de leerlingen erover: 

Wat vinden leerlingen van Khan Academy ?

Voordelen   

Nadelen

Duidelijke uitleg(filmpjes)

Ingewikkelde uitleg vanwege de Engelse termen. Sommige   leerlingen vinden het juist  te   makkelijk! Of de filmpjes te lang en saai

Prettige manier van vragen stellen

Opgaven bij ’n onderwerp zijn hetzelfde, alleen de   getallen verschillen

Sneller en makkelijker dan met ’n boek werken

Bij een paar foutjes moet je een rij van 8 opgaven goed   beantwoorden, voordat je door kunt met de leerstof. Kost veel tijd

Eigen doelen (goals) invoeren

Soms is de website traag of werken bepaalde functies   (zoals ‘goals’ instellen) niet

Eens wat anders dan uit een boek werken

 

Leuk om op de computer te werken

 

Je hebt geen boeken nodig

 

Gestructureerd

 

Als je het niet snapt, kun je een hint of film   bekijken. Het zijn behulpzame hints

 

Resultaten kunnen bekijken; zo zie je of je de stof   beheerst

 

Minder schrijven, maar wel hetzelfde begrip bereiken

 

Bij veel fouten kun je gewoon weer opnieuw beginnen. Je   kunt blijven oefenen tot je het begrijpt

 

Samenwerken, elkaar uitleg geven