Welkom bij de Khanmigo onderzoek nieuwsbrief!
Hier weer een update over ons onderzoek naar de implementatie van Khanmigo in het Nederlandse onderwijs! Het onderzoek verloopt goed en we hebben in de tussentijd een aantal mijlpalen bereikt.
Afgelopen week:
- Webinars:Ik heb onlangs twee webinars gehost waarin we Khanmigo hebben geïntroduceerd en de mogelijkheden ervan hebben besproken. Dat hield een korte presentatie in en een aantal demo’s van de werking van de tool. De feedback van de deelnemers was zeer positief! Veel waren enthousiast over de potentiële impact van Khanmigo, hoewel er nog redelijk zorgen is om de privacywetgeving eromheen.
- Gesprekken met Onderwijsprofessionals:Ik heb met een aantal onderwijsprofessionals gesproken over de toepassing van Khanmigo in Nederland. Deze gesprekken waren zeer waardevol en leverden inzichtelijke perspectieven op hoe we Khanmigo kunnen integreren in ons voortgezet onderwijssysteem.
- Khanmigo Internationaal Beschikbaar:Een spannende ontwikkeling is dat Khanmigo nu gratis beschikbaar is gesteld voor docenten in meer dan 40 landen buiten de VS. Dit biedt ons de kans om van een nog bredere groep gebruikers te leren en de tool verder te verbeteren.
Blijf Ingeschakeld:
We zijn nog steeds op zoek naar meer docenten die geïnteresseerd zijn in deelname aan ons onderzoek. Uw feedback en ervaringen zijn van groot belang om Khanmigo optimaal af te stemmen op de behoeften van het Nederlandse onderwijs.
Interesse? Mail naar info@khanacademy.nl om deel te nemen!
Week 4: Vooruitgang en Voorbereidingen voor Workshops
Nog een week is voorbij en ik ben blij om mijn voortgang weer met jullie te delen. Het was een productieve week vol nieuwe ontwikkelingen!
Wat ik deze week heb gedaan:
- Scholen en netwerken benaderd:Deze week hebben wij actief verschillende scholen en educatieve netwerken benaderd om hen uit te nodigen deel te nemen aan ons onderzoek naar de implementatie van Khanmigo in het Nederlandse onderwijs. Ik kijk ernaar uit om met deze docenten samen te werken en hoop op enthousiaste reacties.
- Voorbereidingen voor de workshops:De workshops en webinars gaan volgende week van start en ik heb de laatste hand gelegd aan de slides. Deze sessies zullen docenten een inzicht geven tot:
- De functies van Khanmigo
- Oplossingen die Khanmigo biedt voor huidige problemen in het onderwijs
- Voorbeelden van hoe de tool in de praktijk gebruikt kan worden
- Overzicht van de groei van Khan Academy en de ontwikkeling van Khanmigo
- Uitleg over grote taalmodellen (Large Language Models)
- De unieke aspecten van Khanmigo in vergelijking met andere bekende AI-tools zoals ChatGPT
- Survey opgesteld:Om waardevolle feedback te verzamelen van de docenten die Khanmigo zullen uittesten, heb ik een uitgebreide survey opgesteld. Deze vragenlijst zal ons helpen inzicht te krijgen in hun ervaringen en suggesties, wat essentieel is voor het onderzoek.
Bent u een docent of kent u iemand die geïnteresseerd is? Laat het ons weten!
Week 3: 3 juli 2024
Hallo allemaal,
Weer een week voorbij dus hier een update van mijn voortgang met het onderzoek: Wat ik deze week heb gedaan:
Slides samengesteld voor workshops met docenten: Deze workshops zullen een mooie kans zijn om docenten te informeren over de mogelijkheden en functies van Khanmigo, de AI-tool die we onderzoeken. Hiervoor zijn we opzoek naar docenten die als vrijwilliger mee willen doen! De slides bevatten:
- Functies van Khanmigo: Een overzicht van wat deze tool kan en hoe het docenten en leerlingen ondersteunt.
Voorbeelden van gebruik: Praktische toepassingen en casestudies die laten zien hoe Khanmigo door de leraar kan worden gebruikt. - Tijdlijn van de groei van Khan Academy en de opbouw van Khanmigo: Een blik op de reis van Khan Academy en hoe Khanmigo is ontstaan.
- Overzicht van grote taalmodellen (Large Language Models): Een eenvoudige uitleg van de technologie achter AI-tools zoals Khanmigo.
- Wat Khanmigo anders maakt dan andere bekende LLMs (zoals ChatGPT): Unieke eigenschappen en voordelen van Khanmigo die het onderscheiden van andere AI-tools omdat het gespecialiseerd is op onderwijs.
Brainstormsessies over de aanpak met docenten: Samen met het team heb ik gebrainstormd over de beste manieren om met docenten samen te werken. We hebben nagedacht over verschillende formats zoals webinars, workshops en presentaties. Ons doel is om zoveel mogelijk docenten te bereiken en hen te ondersteunen bij het integreren van AI in hun lesmethoden, naast praktisch te oefenen met gebruik van Khanmigo.
Op zoek naar Vrijwillige Docenten
Wij zijn nog steeds op zoek naar enthousiaste docenten die hun mening en ervaringen met AI in het onderwijs willen delen, goed of slecht. Jullie input is cruciaal voor ons onderzoek en helpt ons het onderzoek beter af te stemmen op de behoeften van de onderwijssector. Bent u een docent of kent u iemand die geïnteresseerd is in deelname? Laat het ons weten!
Ik kijk ernaar uit om deze reis met jullie te blijven delen. Bedankt voor jullie interesse en steun. Tot de volgende update!
Sophie, Team Khan Academy NL
Week 2: 26 juni
Deze week zijn wij begonnen met het onderzoeken of Khanmigo geschikt is voor het Nederlandse onderwijssysteem. Hier de hoogtepunten van mijn eerste week:
Verkenning met het platform: Ik heb het platform (voor docenten en leerlingen) zelf gebruikt om vertrouwd te raken met de functies en gebruikerservaring. Ik was echt onder de indruk van de mogelijkheden ervan en vond het super overzichtelijk, waardoor het gebruikersvriendelijk voelde.
Lezen van Brave New Words: Om een beter idee te krijgen in de visie en doelen van Khanmigo, heb ik het boek van Sal Khan gelezen – Brave New Words: How AI Will Revolutionize Education (and Why That’s a Good Thing). Het boek leest fijn en is erg overtuigend over de toekomst van AI in het onderwijs. Het vertelt over de ontwikkeling van Khanmigo en de toepassingen voor verschillende doelgroepen, naast de implicaties van zulke ‘large language models’ voor veiligheid, fraude en de toekomst van de arbeidsmarkt. Zeker een aanrader!
Profielen opzetten voor belangrijke stakeholders: Ik heb voorbeeldprofielen opgesteld van de belangrijke stakeholders: leerlingen, docenten, schoolbestuur en ouders. Dit houdt o.a. hun wensen en angsten in en hoe AI gebruik daarbij kan helpen. Daarnaast geeft het een wat persoonlijker draai aan het idee van Khanmigo.
Oproep naar vrijwillige docenten:
Om een breed en representatief beeld te krijgen van hoe Khanmigo kan worden ingezet in Nederland en wat de potentiële uitdagingen zijn, ben ik op zoek naar vrijwillige docenten (in het middelbare onderwijs) die hun mening en ervaringen met AI in het onderwijs willen delen. Uw input is van onschatbare waarde voor dit onderzoek!
Ik ben enthousiast om mijn reis en bevindingen met jullie verder te delen. Bedankt voor het lezen en tot de volgende update!