Demo omgeving
Hoe moet u omgaan met grote hoeveelheden data uit de analysetools? Gebruik onze ‘coach-demonstratie’ en het onderstaande scenario om vertrouwd te raken met situaties die u waarschijnlijk ook in úw klas zult tegenkomen.
Om toegang te krijgen tot de ‘coach-demonstratie’ opent u deze link in een nieuw venster.
Probeer antwoorden op de onderstaande vragen te vinden. Als u hulp nodig heeft, of als u wilt weten of u het juiste proces doorloopt, kunt u een filmpje kijken.
Uitgangspunt van de demo:
U staat op het punt uw leerlingen te leren hoe ze decimalen moeten optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Dit zou een volgend hoofdstuk kunnen zijn in een leerboek of een les van de wiskunde-groep van uw school. Op welke manier dan ook doorloop onderstaande stappen en formuleer uw acties en antwoorden.
1. Denk na over voorwaarden
Zorg ervoor dat iedereen het concept breuken onder de knie heeft, voordat u begint met uw les over decimalen. Hoeveel leerlingen beheersen het concept breuken nog niet? Hoe kunt u deze leerlingen helpen?
2. Navigeer door de inhoud
U besluit om de leerlingen die er klaar voor zijn de instrueren over het rekenen met decimalen. Welke filmpjes en oefeningen moeten uw leerlingen kijken en oefenen?
3. Uitleg: leerling-leerling
U heeft besloten dat u een deel van de les zal besteden aan peer tutoring. Leerlingen zullen elkaar onderwijzen. Maar hoe bepaalt u welke leerlingen samen gaan werken aan specifieke opdrachten?
4. Problemen in kaart brengen
U ziet in de analysetools dat een leerling problemen heeft met het vermenigvuldigen van decimalen. Maar wie is die leerling? En kunt u met de analysetools uitvinden wat de precieze problemen zijn?
5. Tegemoet komen aan de wensen van alle leerlingen
Heeft iemand problemen met een wiskundevraagstuk? Is een leerling mogelijk verveeld? Of spendeert een leerling uitzonderlijk veel tijd aan de Khan Academy? Achterhaal wie deze leerlingen zijn, en probeer tegemoet te komen aan de wensen van alle leerlingen.